شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#آمریکا#نیویورک#بیمار#سالمندان

آسوشیتدپرس فاش کرد؛

انتقال هزاران بیمار کرونایی به مراکز سالمندان در نیویورک آمریکا

انتقال هزاران بیمار کرونایی به مراکز سالمندان در نیویورک آمریکا

اطلاعات بدست آمده نشان می‌دهد که در ایالت نیویورک آمریکا بیش از ۹ هزار بیمار کرونایی قبل از به پایان رساندن دوران نقاهت خود از بیمارستانها مرخص و به مراکز نگهداری از سالمندان منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری آسوشیتدپرس به اطلاعات جدیدی دست یافته که نشان می‌دهد در پی صدور یک بخشنامه جنجالی که با انتقادهای فراوانی روبرو شد، بیش از ۹،۰۰۰ بیمار مبتلا به کرونا در ایالت نیویورک پیش از به پایان رساندن دوران نقاهت خود از بیمارستانها مرخص و به مراکز نگهداری از سالمندان منتقل شدند.

رقم جدید ۹،۰۵۶ بیمار در حال بهبودی که به صدها مرکز نگهداری از سالمندان فرستاده شدند، ۴۰ درصد بیش از رقمی است که پیشتر از سوی وزارت بهداشت ایالتی نیویورک اعلام شده بود. انتشار این اطلاعات پرسش‌هایی جدی در خصوص اینکه آیا بخشنامه ۲۵ مارس ۲۰۲۰ از سوی «اندرو کومو» به شیوع بیماری و مرگ میان ساکنان این ایالت کمک کرده است یا خیر، مطرح می‌کند؛ هرچند که فرمانداری این ایالت اتهام‌های وارده را رد می‌کند.

افزون بر آن، این انتقاد اساسی به عملکرد فرمانداری ایالت نیویورک وارد است که عدم شفافیت و ارائه اندک اطلاعات مهم توانایی نهادهای درمانی این ایالت را برای تشخیص گستره و شدت پیشامدها و نحوه مقابله با آنها تضعیف می‌کند.

این ارقام جدید در حالی اعلام شد که فرمانداری نیویورک طی هفته‌های اخیر برای تأیید اینکه شمار کلی مرگ‌های ناشی از ابتلا به کووید -۱۹ را در میان ساکنان مراکز نگهداری از سالمندان کمتر از رقم واقعی گزارش داده است، تحت فشار قرار گرفت.

گفتنی است که فرمانداری نیویورک در ۲۵ مارس ۲۰۲۰ بخشنامه‌ای صادر کرد که به موجب آن مراکز نگهداری از سالمندان از عدم پذیرش افراد تنها به دلیل ابتلای آنها به کووید -۱۹ منع شده بودند. هدف این بخشنامه خالی کردن فضای بیمارستانها بود که در روزهای نخست شیوع کرونا مملو از مراجعه کننده بود.

اما حامیان این مراکز و بستگان افراد سالمندی که در این مراکز نگهداری می‌شوند با انتقاد از این بخشنامه می‌گویند که ابلاغ و اجرای آن امکان شیوع ویروس در این ایالت را فراهم کرد.

منتقدان می‌گویند که به جای انتقال این گونه بیماران به مراکز نگهداری از سالمندان این امکان وجود داشت که آنها را به مرکز همایش «یعقوب یاویتس» در شهر نیویورک- که یک بیمارستان موقت را راه اندازی کرده بود- و همچنین ناو بیمارستانی نظامی یو اس اس کامفورت منتقل کنند اما مقامات ایالتی مدعی هستند که این مکان‌ها جایگزین مناسبی برای مراکز نگهداری از سالمندان نبودند.

گفتنی است که فرماندار کومو این بخشنامه را در دهم ماه مه ۲۰۲۰ لغو کرد و بدین ترتیب مراکز نگهداری از سالمندان از پذیرش بیماران کووید- ۱۹ که فاقد جواب منفی آزمایش کرونا بودند، منع شدند.

کد خبر 5144813