شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترکیه#روسیه#ریاست جمهوری

ابراهیم کالین:

ترکیه از استقرار سامانه «اس -۴۰۰» روسیه منصرف نمی‌شود

ترکیه از استقرار سامانه «اس -۴۰۰» روسیه منصرف نمی‌شود

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری ترکیه به صراحت اعلام کرد که آنکارا قصدی برای کنار گذاردن سامانه‌های دفاعی خریداری شده از روسیه ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، پس از خرید سامانه پدافند هوایی «اس -۴۰۰» روسیه توسط ترکیه، دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا مقامات آنکارا را متهم کرد که با خرید تسلیحات از روسیه همچون یک کشور متحد و عضو ائتلاف نظامی ناتو رفتار نمی‌کنند.

در همین ارتباط، «ابراهیم کالین» سخنگوی رئیس جمهور ترکیه در گفتگو با شبکه خبری تی آر تی اظهار داشت که آنکارا قصدی برای کنار گذاشتن سامانه‌های پدافند هوایی اس -۴۰۰ خریداری شده از روسیه ندارد.

کالین در ادامه تأکید کرد که تصمیم برای خرید این سامانه‌های دفاعی از روسیه یک شبه گرفته نشده است.

وی یادآور شد که قرارداد خرید این سامانه‌ها میان ترکیه و روسیه قبل از آنکه «قانون مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها» در کنگره ایالات متحده به تصویب برسد، به امضا رسید.

گفتنی است که قانون مزبور به کاخ سفید اجازه می‌دهد تا کشورهایی را که از دشمنان واشنگتن- برای مثال روسیه و چین- تسلیحات می خرند، تحریم کند.

کالین در ادامه افزود که آنکارا آمادگی خود را برای گفتگو با دولت بایدن پیرامون این موضوع اعلام کرده، اما فرایند گفتگوها هنوز آغاز نشده است. وی همچنین گفت که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه ممکن است به زودی با همتای آمریکایی خود دیدار کند.

کد خبر 5144778