شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#برجام#جدید#خاورمیانه

ادعای جدید پنتاگون درباره برجام

پنتاگون نمایه

یک مقام پنتاگون در ادعایی جدید درباره برجام مدعی شد بدون حل پرونده هسته‌ای ایران، نمی‌توان راه‌حلی در خاورمیانه به‌وجود آورد.

به گزارش مشرق، مقامی از وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون امروز (پنج‌شنبه) اظهاراتی جدید علیه توافق هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

این مقام آمریکایی درباره برجام گفت: «معتقدیم بدون حل پرونده هسته‌ای ایران، نمی‌توان راه‌حلی را در خاورمیانه به‌وجود آورد.»

ترامپ در سال ۲۰۱۸ به صورت یک‌جانبه از برجام خارج شد و این باعث شد ایران تعهدات خود را در این توافق کاهش دهد.

به‌تازگی تعدادی نماینده جمهوری‌خواه با نگارش نامه‌ای از «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستند تا به برجام بازنگردد.

این نمایندگان در ابتدای این نامه با بیان آن‌که توافق کنونی برجام متعلق به سال ۲۰۱۵ شامل بندهایی است که نقص محسوب می‌شود، خطاب به بایدن نوشتند: «اجازه ندهید تاریخ با بازگشت به توافق ناقص هسته‌ای ایران تکرار شود. این مسئله بسیار حائز اهمیت است.»

اما در مقابل هفته گذشته گروهی از مقامات سابق ارتش، امنیت ملی و دیپلماسی آمریکا نامه‌ای سرگشاده به دولت بایدن تهیه کردند و از او خواستند تا تمام تلاش خود را برای پیوستن سریع به توافق هسته‌ای با ایران به‌کار گیرد.

این گروه ۴۱ نفره از مقامات سابق آمریکا مدعی هستند عدم انجام این کار منجر به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای خواهد شد.

همچنین روز گذشته کاخ سفید آمریکا در بیانیه‌ای ادعاهای خود درباره توافق هسته‌ای ایران (برجام) را تکرار کرد و در بیانیه‌ای نوشت: «ایران باید به توافق هسته‌ای پای‌بند باشد تا تلاش‌های دیپلماتیک با این کشور ازسرگرفته شود. با همکاری شرکایمان، توافق هسته‌ای سکویی برای یک توافق جدید با ایران خواهد بود.»

منبع: باشگاه خبرنگاران