شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#جدید#آلمان#کرونا#وزارت کشور

کنترل‌های مرزی جدید برای مهار کرونا در دستور کار آلمان


کنترل‌های مرزی جدید برای مهار کرونا در دستور کار آلمان

وزارت کشور آلمان با توجه به شیوع ویروس‌های جهش یافته در کشورهای همسایه تشدید کنترل‌های مرزی برای مهار کرونا را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "دی ولت" آلمان، بعد از گسترش ویروس های جهش یافته کرونا در جمهوری چک و بخش هایی از اتریش دولت آلمان محدودیت های سفر جدید و کنترل های مرزی را برای مهار این بیماری در دستور کار قرار می دهد.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان جمهوری چک و تیرول اتریش از روز پنج شنبه به عنوان مناطق خطر ویروس های جهش یافته طبقه بندی شدند.

هورست زیهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرده از روز یکشنبه در کنار کنترل های بین مرزی موجود با اتریش از زمان بحران پناهندگان همچنین در مرزها با جمهوری چک هم کنترل های مرزی موقتی برای مهار کرونا در پیش گرفته می شود.

وزارت کشور آلمان اعلام کرد که در حال حاضر با همه شرکا در این باره در حال رایزنی است و بخصوص درباره برخی استثنائات در این کنترل های مرزی با آن ها مذاکره می کند و به زودی در این باره اطلاع رسانی خواهد کرد. وزارت کشور آلمان اعلام کرد که کنترل ها ی مجدد مرزی برای جلوگیری از ورود انواع ویروس کرونا به آلمان ضرورت دارد.

هورست زیهوفر اعلام کرد که ایالات بایرن و زاکسن امروز ( پنج شنبه) از دولت آلمان درخواست کردند که تیرول و مناطق مرزی جمهوری چک را به عنون مناطق خطر ویروس های جهش یافته طبقه بندی کرده و کنترل های مرزی موقتی را اعمال کند.

تا به حال هیچ یک از کشورهای همسایه آلمان در لیست مناطق خطر ویروس های جهش یافته که ممنوعیت ترد علیه آن ها اعمال شود قرار نداشتند.

جمهوری چک به شدت تحت تاثیر شیوع مجدد کرونا قرار گرفته و نهادهای بهداشتی این کشور روز پنج شنبه از ابتلای 9446 مورد جدید به کرونا در 24 ساعت در این کشور با 10.7 میلیون نفر جمعیت خبر دادند.

نخست وززیر ایالت بادن- وورتمبرگ آلمان هم اعلام کرده که اگر ویروس های جهش یافته همچنان در کشورهای همسایه شیوع پیدا کند طبیعتا در موارد جدی بستن مرزها هم در دستور کار قرار می گیرد.

صدراعظم آلمان هم در سخنانی در پارلمان آلمان از تصمیمات اخیر توافق شده بین دولت و ایالات آلمان برای مبارزه با کرونا حمایت کرده و درباره کاهش سریع محدودیت‌ها هشدار داد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

مرکل همچنین درباره عواقب کاهش محدودیت ها هشدار داده و گفت: کاهش بیشتر محدودیت‌ها نباید منجر به موج جدیدی از این ویروس شود که به برتری آن بیانجامد و تعداد مبتلایان به صورت تصاعدی افزایش یابد.

بنا بر تصمیماتی که در نشست آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با مسئولان ایالتی این کشور در روز چهارشنبه (22 بهمن) گرفته شد، محدودیت‌های کرونایی تا روز هفتم مارس یعنی تا بیش از سه هفته دیگر ادامه خواهد یافت. این برنامه بازگشایی مدارس و آرایشگاه‌ها را شامل نمی‌شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انستیتو رابرت کخ آلمان صبح امروز از ابتلای 10237 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت و 666 مرگ کرونایی جدید در این مدت خبر داده است.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در آلمان 2,316,721 نفر به کرونا مبتلا شده و 64,248 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان داده اند.

انتهای پیام/