شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#آل سعود#منابع

سرکوبگری در عربستان| شرایط اسف‌بار فعالان در زندان‌های الحائر و الدمام


سرکوبگری در عربستان| شرایط اسف‌بار فعالان در زندان‌های الحائر و الدمام

برخی منابع سعودی با اشاره به سرکوبگری‌های رژیم آل سعود اعلام کردند که بازداشت شدگان آزادی بیان در زندان‌های الحائر و الدمام حق ملاقات با خانواده‌هایشان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سعودی لیکس، منابع حقوق بشری سعودی فاش کرده‌اند که مقامات آل سعود دیدارهای خانوادگی با بازداشت‌شدگان آزادی بیان در زندانهای « الحائر» و « الدمام» را متوقف کرده‌اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

حساب کاربری بازداشت شدگان آزادی بیان در یک توئیت اعلام کرد ما اطمینان داریم که مقامات سعودی ملاقات خانواده‌های زندانیان آزادی بیان سعودی را در هر دو زندان الحائر و دمام متوقف کرده‌اند.

حساب کاربری مذکور در توئیتی دیگر به نقل از مادر یکی از زندانیان نوشت: مقامات سعودی نزدیک به یک سال من را از دیدن پسرم محروم کرده‌اند. به خدا قسم ما از این وضعیت خسته‌ شده‌ایم و ای « محمد بن سلمان» این وضعیت تا کی ادامه دارد؟

عربستان سعودی هزاران شهروند سعودی را به دنبال انتشار آرای سیاسی و دفاع از حقوق بشر بازداشت کرده است.

زندانیان آزادی بیان در زندان‌ها مورد سهل‌انگاری پزشکی قرار می‌گیرند و اجازه استفاده از دارو را نیز ندارند.

سخنگوی خانواده‌های بازداشت شدگان آزادی بیان در زندانهای مقامات رژیم آل سعود ، وخامت اوضاع بشردوستانه، بهداشتی و معیشتی در زندانهای عربستان را تأیید کرد و گفت صدها نفر بدون هیچ اتهام قضایی در زندان به سر می‌برند.

وی در ادامه تاکید کرد در داخل زندان‌های سعودی هیچ دارو، غذا یا شرایط بهداشتی وجود ندارد و مقامات سعودی به بهانه مقابله با ویروس کرونا، زندانیان را به بیمارستان منتقل نمی‌کنند.

سخنگوی خانواده‌های بازداشت‌ شدگان آزادی بیان اعلام کرد که به بازداشت‌شدگان در زندان‌های الحائر و الدمام غذای بسیار کمی داده می‌شود و مقامامات سعودی آن‌ها را ملزم به پرداخت مالیات برای استفاده از برخی لوازم داخلی می‌کنند.

وی در ادامه افزود: ای آل سعود لعنت خدا بر شما باد.. فرزندان ما را آزاد کنید...شیوخ و علمای را آزاد کنید.

کشور عربستان سعودی از جمله معدود کشورهای جهان است که از حیث حقوق بشر در شرایط بسیار بدی قرار دارد و تمام گزارش‌های بین المللی ارائه شده درباره این کشور بر وضعیت اسفبار حقوق بشر در این کشور بویژه در زندان‌های عربستان سعودی تاکید دارند و به این موضوع اشاره می‌کنند که در زندان‌های عربستان از ساده‌ترین حقوق محروم هستند.

30 سازمان بین المللی حقوق بشر خواستار فشار بین‌المللی بر رژیم آل سعود برای آزادی بازداشت‌شدگان آزادی بیان و مدافعان حقوق بشر در عربستان شدند.

زندان‌های الحائر و الدمام از جمله معروف‌ترین زندان‌های عربستان است که شکنجه‌های وحشتناک آن علیه زندانیان معروف است.

انتهای پیام/