شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#روحانی#تجهیزات#سال آینده

تشکر روحانی از کادر درمان /صادرکننده تجهیزات و دارو هستیم

تشکر روحانی از کادر درمان /صادرکننده تجهیزات و دارو هستیم

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه سلامت مساله اول ما در جامعه است، گفت: امیدوارم بیمارستان هایی که در حال تکمیل است، تا پایان امسال یا اوایل سال آینده افتتاح شود.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در برنامه افتتاح طرح‌های ملی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: کار بهداشت و درمان بسیار مهم و ارزشمند است چرا که مسئله سلامت، مسئله اول در جامعه است و خوشحالم که امروز طرح‌هایی را در زمینه بهداشت و درمان افتتاح می‌کنیم.

وی بیان کرد: از کادر بهداشت و درمان به جهت زحمات زیادی که به ویژه برای مقابله با کرونا انجام می‌دهند، تشکر می‌کنم.

روحانی با تبریک ایام دهه فجر گفت: از مردم که دیروز حماسه آفریده و برای مراعات پروتکل های بهداشتی به شکل جدید، جشن ملی را گرامی داشتند، قدردانی می کنیم.

اهم اظهارات وی را در ادامه به نقل از مهر، ایرنا و ایسنا بخوانید؛

* شاهد یک انقلاب در این دولت در بخش بهداشت بودیم و کار بسیار بزرگی انجام شده است. در طول رژیم گذشته ۵۰ هزار تخت و ۱۳ هزار پزشک وجود داشته و پزشک از سایر کشورها می آمدند، اما ما دارای بهداشت و درمانی تقریبا در تراز کشورهای توسعه یافته هستیم. امروز صادرکننده تجهیزات و دارو هستیم و بیماران خارجی برای درمان به کشور می آیند.

* تلاش ما این بود که مردم پرداختی کمتری برای درمان داشته باشند. کاهش پرداخت مردم از ۳۷ درصد به ۱۰ درصد و روستاها به ۶ درصد رسیده است. در همین ایام ۲۵۰۰ تخت سی سی یو اضافه شده است. به ۶۰ هزار نفر در زمینه اکسیژن خدمات می دهیم و این آمار نسبت به گذشته به سه برابر رسیده است. بخش اعظم تجهیزات پزشکی توسط تولیدکنندگان داخلی تامین می شود. به سرعت ماسک به اندازه کافی و قیمت مناسب بین مردم توزیع می شود. سی تی اسکن را شرکت های دانش بنیان خودمان تولید کرده و حتی آماده صادرات هستیم.

تکمیل می‌شود…

27215

کد خبر 1485252