شهر خبر

الفتح: سفارت آمریکا در بغداد تبدیل به پادگان نظامی شده است


الفتح: سفارت آمریکا در بغداد تبدیل به پادگان نظامی شده است

ائتلاف الفتح عراق به تلاش سفارت آمریکا در بغداد برای برگزاری مانور نظامی واکنش نشان داد و آن را دلیل آشکاری بر نقض حاکمیت ملی عراق دانست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از وبگاه المعلومه، «احمد الکنانی» از نمایندگان عراقی عضو ائتلاف الفتح شامگاه چهارشنبه تاکید کرد: سفارت آمریکا در بغداد در تلاش برای برگزاری مانورهای نظامی است که نقض آشکار حاکمیت ملی عراق محسوب می‎شود. البته سکوت دولت عراق در قبال این رخداد، مساله‌ای عجیب است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: تلاش برای برگزاری این مانور‌ها بیانگر این واقعیت است که سفارت آمریکا پای خود را از حد و مرز فعالیت‎های سیاسی فراتر نهاده و تبدیل به یک پادگان نظامی شده است، ما از دولت عراق می‎خواهیم در قبال این مانورها تحرکی فوری از خود نشان دهد.

عضو ائتلاف الفتح تاکید کرد: از پارلمان عراق می‌خواهیم بار دیگر همانند تصمیم خروج نظامیان آمریکایی از خاک عراق، در برابر این اقدام صف‌آرایی کرده و دولت را ملزم به جلوگیری از برگزاری چنین مانورهایی از سوی سفارت آمریکا کند.

این در شرایطی است که سفارت آمریکا در پایتخت عراق روز گذشته (سه‌شنبه) از عزم خود برای برگزاری مانورهایی در روزهای آینده خبر داده بود که طی آن آژیرهای خطر در محیط اطراف سفارتخانه به صدا درخواهد آمد.

سفارتخانه آمریکا در عراق با 420 هزار متر مربع بزرگترین مکان دیپلماتیک جهان محسوب می‌شود که 16 هزار کارمند، پیمانکار  و نظامی آمریکایی در آن مشغول به فعالیت هستند. اقدامات مداخله‌جویانه این سفارت‌خانه در سالهای اخیر به ویژه پس از ترور فرماندهان شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس باعث شد مردم عراق آن را جاسوس‌خانه نامیده و خواستار تعطیلی آن شوند.

انتهای پیام/