معرفی برگزیدگان سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بخش های مختلف

در ادامه مراسم اختتامیه جشنواره جشنواره فیلم فجر، نوبت به اهدای سیمرغ‌های بخش اقلام تبلیغات سینمای ایران رسید که تندیس این بخش به سحاب زری‌باف برای فیلم «خورشید» اهدا کرد.

زری‌باف گفت: دوست داشتم در این لحظه از علی نیک رفتار که از دهه شصت تا به امروز نقش مهمی در این حوزه داشته تشکر کنم و جایزه را به ایشان و به مادر و روح پدرم اهدا کنم. از عوامل فیلم هم ممنونم.

بهترین پوستر

سیمرغ بلورین «بهترین پوستر» به وحید عبدالحسینی برای فیلم «هفت‌ونیم» رسید. عبدالحسینی گفت: امیدوارم این روزهای کرونایی بگذرد و حال همه ما بهتر شود.

بهترین تیزر و آنونس

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس به حمید نجفی راد برای فیلم «شنای پروانه» اهدا شد. همسر حمید نجفی راد به نمایندگی از او سیمرغ را دریافت کرد و گفت که او بی‌نظیر است.

بهترین فیلم کوتاه

در ادامه  هیات داوران بخش «مسابقه فیلم کوتاه  و مستند سینمای ایران»، سعید پور اسماعیلی، امیرتوده روستا، محمد علی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری برای اهدای جوایز در این بخش به روی صحنه آمدند.

سیمرغ بلورین «بهترین فیلم کوتاه» به مریم اسمی‌خانی کارگردان فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» رسید.

اسمی‌خانی پس از دریافت سیمرغ گفت: از اعضای هیات داوران و برگزارکنندگان جشنواره تشکر می‌کنم.

بهترین فیلم مستند

سیمرغ بلورین «بهترین فیلم مستند» به تقی امیرانی، تهیه‌کننده و کارگردان فیلم مستند «کودتای ۵۳» تعلق گرفت. در این بخش، متنی که تقی امیرانی نوشته بود برای حاضران قرائت شد. او در این متن نوشت: مایلم از دست‌اندرکاران جشنواره تشکر کنم.«کودتای ۵۳» مهم‌ترین فیلم زندگی من است که یازده سال پیش کلید خورد و من در ایران عاشق سینما شدم. این مستند ادای دین من به سرزمین و هویتم است. این جازه را به همکاران مستندساز تقدیم می‌کنم که باوجود مصائب ایستادگی می‌کنند. همچنین این سیمرغ را به نام ماندگار دکتر مصدق و مردم ایران تقدیم می‌کنم.