شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کانادا#چین

اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین


اتهامات رئیس آژانس جاسوسی کانادا علیه چین

رئیس آژانس جاسوسی کانادا بر این باور است که چین یک تهدید راهبردی جدی علیه کانادا است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دیوید ویگنالت رئیس آژانس جاسوسی کانادا سه شنبه در اظهاراتی گفت: چین یک تهدید راهبردی جدی برای کانادا به شمار می رود، هم از طریق تلاش هایش برای سرقت اطلاعات محرمانه و هم از طریق ارعاب و ترساندن جامعه چینی.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش اظهارات مطرح شده از سوی مدیر سرویس اطلاعات امنیت کانادا دومین بار طی ماه های اخیر است که اوتاوا چین را یک تهدید ارزیابی و توصیف کرده است. چین و کانادا طی ماه های گذشته اختلافات دیپلماتیک و تجاری زیادی داشته اند.

مدیر آژانس جاسوسی کانادا در یک همایش آنلاین، افزود: فعالیت های خصمانه توسط بازیگران و فعالان دولتی که به دنبال دستیابی به اطلاعات محرمانه و حساس تجاری هستند، یک خطر بزرگ و مهم برای سعادت و حاکمیت ملی کانادا به شمار می رود.

وی اظهار داشت: دولت چین در حال دنبال کردن یک راهبرد برای دستیابی به برتری و مزیت سیاسی در همه زمینه هاست- اقتصادی، فناوری، سیاسی و نظامی- و از همه قدرت دولتی اش برای اجرای این فعالیت ها استفاده می کند، فعالیت هایی که یک تهدید مستقیم علیه امنیت و حاکمیت ملی کانادا است.

وی گفت: بخش های داروسازی و بهداشت و درمان، هوش مصنوعی، حساب کوانتوم، فناوری اقیانوس و بخش های هوا فضا با بیشترین تهدیدات از سوی هکرهای دولتی روبرو هستند.

چین بارها این ادعاها را رد کرده است.

رئیس آژانس جاسوسی کانادا همچنین تاکید کرد: چین از عملیات شکار روباه خود برای تهدید و ارعاب مخالفان سیاسی اش در کانادا استفاده می کند.

این عملیات از سوی دولت چین برای پیدا کردن مقام ها و مدیران فاسدی است که همراه با دارایی های خودشان از چین فرار کرده اند.

سفارت چین در اوتاوا هنوز نسبت به اظهارات رئیس آژانس جاسوسی کانادا واکنش نشان نداده است.

نوامبر گذشته بود که آژانس جاسوسی کانادا برای نخستین بار اعلام کرد که برنامه های دولتی در چین، روسیه، ایران و کره شمالی، یک تهدید سایبری مهم و بزرگ به شمار می رود.

انتهای پیام/