شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#فرودگاه امام

وعده تبدیل فرودگاه امام به جایگاه دوم جابجایی مسافر در منطقه/ دلیل عدم انتشار ۶ ماهه آمار عملکرد فرودگاه امام چیست؟


وعده تبدیل فرودگاه امام به جایگاه دوم جابجایی مسافر در منطقه/ دلیل عدم انتشار 6 ماهه آمار عملکرد فرودگاه امام چیست؟

درحالی مدیرعامل فرودگاه امام از برنامه‌ریزی برای تبدیل این فرودگاه به جایگاه دوم حمل مسافر خبر داده که از تابستان امسال تاکنون آمار عملکرد فرودگاه مذکور منتشر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بنابر اعلام روابط عمومی شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) محمدمهدی کربلایی در مراسم امضای تفاهمنامه همکاری با ستاد توسعه فناوی‌های حوزه فضایی و حمل‌ونقل با اشاره به زیرساخت‌های شهر فرودگاهی امام وعده داده با استفاده از ظرفیت‌های دو طرف طرف جهت توسعه شهر فرودگاهی، فرودگاه به جایگاه دوم مسافر و جایگاه اول در حوزه جابجایی بار تبدیل شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خردادماه امسال جابجایی مسافر در فرودگاه امام خمینی (ره) نسبت به خرداد سال گذشته 95 درصد کاهش یافته بود. در ماه مورد اشاره 499 نشست و برخاست هواپیما در فروگاه امام انجام شد که در مقایسه با 3523 نشست و برخاست خردادماه سال گذشته 86 درصد کاهش یافت.  در بخش اعزام و پذیرش مسافر عملکرد این فرودگاه در خرداد امسال 26 هزار و 509 نفر بوده که نسبت به خرداد سال 98 رشد منفی 95 درصدی را ثبت کرده است. در آخرین ماه بهار سال گذشته 565 هزار و 363 نفر در فروگاه امام جابجا شده بودند.

در حوزه ارسال و پذیرش بار و پست نیز عملکرد فرودگاه امام نسبت به خرداد سال 98 منفی شده است. در خرداد سال گذشته 10 میلیون و 895 هزار و 546 کیلوگرم عملکرد جابجایی این فرودگاه بوده که با رشد منفی 81 درصدی طی خرداد امسال به 2 میلیون و 85 هزار و 336 کیلوگرم کاهش یافته است.

پس از ثبت کاهش‌های پیاپی به خصوص از دیماه سال گذشته به این سو، آمار عملکرد فرودگاه امام از گزارش‌های ماهانه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران حذف شد. در جدیدترین گزارش این شرکت، کل پروازهای فرودگاه‌های تکشور طی آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست 26 درصد، اعزام و پذیرش مسافر 55 درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست 46 درصد کاهش یافته است.

مانند 6 ماه اخیر بنابر اعلام شرکت فرودگاه‌ها، آمار فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) به علت عدم ثبت و مغایرت‌گیری در سامانه قابل بهره‌داری نیست و در جدول عملکرد فرودگاه‌ها لحاظ نشده است.

انتهای پیام/