شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#عربستان#روسیه#تولید نفت

شرکت های بزرگ روسی و عربستانی از دستور کار ضد نفت بایدن سود می برند


شرکت های بزرگ روسی و عربستانی از دستور کار ضد نفت بایدن سود می برند

با وجود قول کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و تعدیل فعالیت‌های نفت و گاز، دنیا هنوز هم به تولید نفت نیاز دارد و این به نفع شرکتهای نفت روسیه و آرامکوی عربستان خواهد بود که تولید خود را افزایش می دهند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، تعداد فزاینده‌ای از کشورهای اروپایی قصد دارند تولید گازهای آلاینده خود را تا 2050 به صفر برسانند و اقدامات دولت آمریکا در محدود کردن اکتشاف نفت و گاز در زمینها و آبهای فدرال احتمالاً به نفع شرکت‌های بزرگ نفت روسیه و شرکت آرامکوی عربستان خواهد بود.

 جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 در حالی که کشورهای بزرگ پیشرفته قول داده اند دنیا را سبزتر کنند، ولی هنوز هم دنیا با نفت اداره می‌شود. حداقل در کوتاه مدت شرکت‌های نفتی در کشورهایی که چنین هدفی ندارند و تولید خود را افزایش داده‌اند، سود خواهند برد.

اکاترینا ایلیوچنکو، مدیر سرمایه در شرکت سرمایه‌گذاری «یونیون اینوستمنت پریوات فوندز» می‌گوید:« با وجود قول کشورهای اروپایی برای سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدید پذیر و تعدیل فعالیت‌های نفت و گاز، دنیا هنوز هم به تولید نفت نیاز دارد و این نفت متعلق به روسیه و آرامکوی عربستان خواهد بود».

 تمایل برخی سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در سهام نفتی روسیه از جمله شرکت‌های بزرگ رزنفت و لوک اویل افزایش یافته است و انتظار دارند این شرکتها از سیاست سبز مناطق دیگر بهره برده و تولید خود را افزایش دهند.

 تغییرات اخیر در سیاست های نفتی آمریکا با روی کار آمدن دولت جدید هم به نفع روسیه و عربستان بوده است. بایدن دستور داده حفاری در زمین ها و آبهای فدرال محدود شده و مجوزهای کنونی تمدید نشوند.

 صنعت نفت آمریکا ادعا می‌کند تعلیق حفاری‌های جدید در زمین‌ها و آبهای فدرال کمک چندانی به حفظ محیط زیست نمی‌کند چون وابستگی آمریکا به واردات نفت از کشورهایی که استاندارد های پایین تری برای محیط زیست دارند را افزایش می‌دهد. به این ترتیب، تولید کمتر آلاینده‌ها در آمریکا با افزایش بیشتر آلاینده ها در مناطق دیگر همراه می‌شود.

 انتهای پیام/13