شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ترامپ#مجلس#دونالد ترامپ

ترامپ از عملکرد وکیل مدافعش در جلسه استیضاح راضی نیست


ترامپ از عملکرد وکیل مدافعش در جلسه استیضاح راضی نیست

دو منبع آگاه فاش کردند که دونالد ترامپ از عملکرد بروس کاستور وکیل مدافعش در نخستین روز جلسه استیضاح در مجلس سنا ناراضی بوده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سی ان ان، دو منبع آگاه گفتند، دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا از عملکرد بروس کاستور وکیل مدافعش در نخستین روز محاکمه استیضاح در مجلس سنا راضی نبوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش نخستین جلسه محاکمه استیضاح ترامپ روز سه شنبه برگزار شده است.

کاستور که به همراه دیوید شوئن به عنوان وکلای اصلی ترامپ برای دفاع از وی در جلسه استیضاح معرفی شده است، در ابتدای جلسه محاکمه استیضاح در مجلس سنا سخنانی را بیان کرده که این اظهارات با خشم و ناامیدی ترامپ روبرو شده است.

یک منبع آگاه در این باره گفت: با توجه به آنکه تیم حقوقی جدید ترامپ حدود یک هفته قبل تشکیل شده، چنین مساله ای دور از ذهن و انتظار نبوده است که عملکرد وکلای مدافع ترامپ با نارضایتی رئیس جمهور پیشین آمریکا روبرو شود.

پیش از این برخی سناتورهای جمهوریخواه از جمله بیل کاسیدی، جان کورنین و تد کروز آشکارا از تیم حقوقی ترامپ به خاطر این مساله انتقاد کرده بودند که "آیا قانون اساسی آمریکا استیضاح و محاکمه رئیس جمهوری را که دیگر در قدرت نیست، مجاز می داند یا نه."

مجلس سنای آمریکا سه شنبه با 56 رای موافق در برابر 44 رای مخالف، قانونی بودن استیضاح ترامپ را رسما اعلام کرده است. شش سناتور جمهوریخواه نیز از دموکرات ها حمایت کردند.

یک مشاور تیم ترامپ ضمن انتقاد شدید از عملکرد وکلای رئیس جمهور پیشین آمریکا در نخستین روز استیضاح، گفته است: "چه جهنمی در جریان است؟ آنها چه غلطی می کنند؟"

وی افزود: با توجه به آنکه ترامپ نتوانسته است یک تیم حقوقی قوی را برای محاکمه استیضاحش پیدا کند، اگر در دادگاه کیفری محکوم شود، با خطر جدی روبرو خواهد شد.

ترامپ نخستین رئیس جمهور در تاریخ ایالات متحده است که دو بار استیضاح می شود.

اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح دوم، تحریک طرفداران افراطی اش برای حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است. در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

محکومیت ترامپ در مجلس سنا نیاز به دو سوم آرا دارد.

در حالی که کنگره آمریکا برای شمارش آرا کالج الکترال و تایید نهایی نتایج انتخابات جنجالی 3 نوامبر تشکیل جلسه داده بود، ترامپ از هوادارانش خواست تا تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار کنند ولی این اعتراضات در نهایت منجر به حمله آنها به ساختمان کنگره شد.

انتهای پیام/