شهر خبر

کالیفرنیا رکورددار بالاترین فوتی‌های کرونا در بین ایالت‌های آمریکا


کالیفرنیا رکورددار بالاترین فوتی‌های کرونا در بین ایالت‌های آمریکا

کالیفرنیا با پیشی گرفتن از نیویورک بیشترین تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا را در بین ایالت‌های آمریکا ثبت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، در حالی که توزیع واکسن کرونا در ایالت های مختلف آمریکا ادامه دارد و تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور با افت محسوسی روبرو شده ولی تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به این ویروس در ایالت کالیفرنیا با پیشی گرفتن از نیویورک به بالاترین رقم در بین ایالت های آمریکا رسیده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش تا اواخر روز سه شنبه بیش از 45 هزار نفر در ایالت کالیفرنیا بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آمارهای رویترز نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در ایالت نیویورک نیز به بیش از 44693 نفر رسیده است.

کالیفرنیا با جمعیت 40 میلیون نفری به یکی از مراکز اصلی شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده تبدیل شده و رشد فزاینده تعداد مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان ها، بخش عمده ای از سیستم بهداشت و درمان این ایالت را درگیر کرده است.

البته از نظر سرانه جمعیت، در کالیفرنیا به ازای هر 100 هزار نفر 113 نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته اند و این ایالت از این نظر در رتبه 32 قرار دارد. این رقم در ایالت نیویورک 248 نفر در 100 هزار نفر بوده است.

طی هفته های اخیر تعداد مبتلایان و بستری شدگان بیمارستانی مبتلا به ویروس کرونا در آمریکا کاهش داشته است.

تاکنون بیش از 27.25 میلیون نفر در سراسر آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده و 468559 نفر نیز جان خود را از دست داده اند. بیش از 79 هزار بیمار کرونایی نیز در بیمارستان بستری هستند.

انتهای پیام/