شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دلار#میلیون دلار

آخرین وضعیت تجارت خارجی در ۹ ماهه امسال

تجارتی به نام واکسن کرونا

براساس آمار در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ بالغ بر ۲۶۸۵۸ میلیون دلار کالا از کشور صادر و ۲۵۱۱۲ میلیون دلار کالا به کشور وارد شده است.

به گزارش مشرق،بررسی آمار منتشره از سوی بانک مرکزی نشان می‌دهد در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ بالغ بر ۲۶۸۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۰۱۶ میلیون دلار وارد کشور شده است.

بیشترین میزان واردات در اردیبهشت ماه امسال به حجم ۳۸۷۹ هزار تن به ارزش ۳۱۱۰ میلیون دلار بوده است.

کمترین میزان واردات نیز در مرداد ۹۹ به میزان ۲۰۴۱ هزار تن و به ارزش ۲۷۸۵ میلیون دلار در آمار ماهانه صادرات واردات گمرکی کشور به ثبت رسیده است.

بررسی میزان صادرات کالا در ۹ ماهه ابتدایی سال نیز نشان می‌دهد بالغ بر ۸۵۲۶۳ هزار تن کالا به ارزش ۲۵۱۱۲ میلیون دلار به کشورهای مختلف جهان صادر شده است.

آخرین وضعیت تجارت خارجی در ۹ ماهه امسال/ بدهی خارجی به ۹۳۴۸ میلیون دلار رسید

بیشترین رقم صادرات در سال ۹۹ مربوط به مهر ماه امسال به حجم ۱۹۲۵۵ هزار تن و به ارزش ۴۶۷۲ میلیون دلار بوده است.

همچنین کمترین میزان صادرات مربوط به فروردین ماه با حجم ۵۳۴۶ هزار تن و به ارزش ۱۶۵۲ میلیون دلار بوده است.

لازم به ذکر است آمارهای ذکر شده از نتایج مقدماتی گمرک استخراج شده و بدون احتساب میعانات گازی است.

بررسی رقم بدهی خارجی کشور در پایان آذر ماه ۹۹ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها حاکی از آن است که رقم کل بدهی به ۹۳۴۸ میلیون دلار رسیده که از این رقم ۱۹۸۴ میلیون دلار مربوط به بدهی کوتاه مدت و حدود ۷۳۶۴ میلیون دلار مربوط به بدهی میان مدت و بلند مدت می‌شود.

میزان بدهی خارجی برحسب یورو نیز ۷۶۲۲ میلیون یورو بوده است که ۶۰۰۴ میلیون یورو میان مدت و بلند مدت و ۱۶۱۸ میلیون یورو کوتاه مدت بوده است.

آخرین وضعیت تجارت خارجی در ۹ ماهه امسال/ بدهی خارجی به ۹۳۴۸ میلیون دلار رسید

لازم به ذکر است متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار آزاد در آذر ۹۹ رقم ۲۵ هزار و ۵۱۳ تومان بوده و نرخ در بازار بین بانکی ۴۲۰۰ تومان به ثبت رسیده است.

منبع: میزان