شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#حسین شریعتمداری

افتخارات حسین شریعتمداری

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما درباره حسین شریعتمداری در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

به مناسبت دهه فجر از دو مدیر موسسه مطبوعاتی اطلاعات و کیهان دعوت کردم در جمع مدیران از دوران مبارزه ستم شاهی و انقلاب سخن بگویند و فرصتی هم باشد تا از این پیشگامان انقلاب که طعم تلخ شکنجه، زندان و زندگی مخفی را با تمام وجودشان لمس کرده اند تجلیل و قدردانی نماییم.

 درباره حجت الاسلام دعائی در پست قبلی (کهنه سرباز) نوشتم.

حسین شریعتمداری دانشجوی پزشکی بود که در دوران مبارزه دستگیر و شکنجه های بس سختی را توسط ساواک بر جان خرید تا از آرمانهایش که تحقق اسلام، حکومت قانون و مردم سالاری بود دفاع کند و با گذشت بیش از نیم قرن از آن دوران همچنان ثابت قدم و استوار در خط مقدم روشنگری و تبین و دفاع از انقلاب، آرمانهای امام و رهبری ایستاده است.

حاج حسین که در تواضع، مردم داری، شوخ طبعی و صداقت و صراحت شهره است. سینه ای پر از خاطره دارد؛

از گفتگوها و مناظره هایش با " احسان طبری " از تئوریسین های بزرگ مارکسیست جهان و نظریه پرداز حزب توده بعد از دستگیری سران حزب توده که ماهها در محل اقامت طبری درباره توحید و معاد و مباحث اعتقادی داشتند که در اثر مباحث مستدل و باور پذیر در نهایت با ایمان و باور طبری به اسلام، قرآن، خاتمیت پیامبر (ص) خاتمه می یابد.

مناظره بین حسین شریعتمداری و احسان طبری با نظر امام خمینی (ره) صورت گرفت.

و " کتاب کژراهه طبری "محصول این روشنگری است .

 او می گوید همه باید بر محور " دشمن مشترک " متحد شویم و این حرف شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است. شریعتمداری می گوید " ماهیت دشمن عوض نمیشود و با او نباید رفاقت کرد" چرا که دشمنان با موجودیت ما مخالفت دارند.

بر همین اساس باید یک صدا و متحد با اقتدار در برابر دشمن بایستیم.

 حاج حسین شریعتمداری بر این باور است که مبنا و پایه تحلیل های ما برای موضع گیری های سیاسی و رفتار اجتماعی مان بر اساس راهبرد های امام و رهبری باشد.

او که زاده دماوند در سال ١٣٢٦ است از سال ١٣٧٢ تا کنون نماینده رهبری و مدیریت موسسه بزرگ و با سابقه "کیهان" را بر عهده دارد.

در این سالها در تربیت نسل جوان و انقلابی روزنامه نگاری اهتمام شایسته ای داشته است. مواضع او که همراه با صداقت، صراحت، شجاعت است او را به عنوان "چهره ای انقلابی" در میان اصحاب رسانه، فرهنگ و سیاست معرفی کرده است.

ما همواره به "اطلاعات و کیهان" و "دعایی ها و شریعتمداری ها" برای تضارب آراء، چند صدایی، شفافیت، آزادی و مردم سالاری نیاز داریم. قدر این سرمایه های اجتماعی گرانسنگ خود را بدانیم.

افتخارات حسین شریعتمداری