شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش#ایران#قوه قضائیه

رئیسی در بغداد: شکست داعش نتیجه بصیرت‌بخشی امام خامنه‌ای و مرجعیت عراق است


رئیسی در بغداد: شکست داعش نتیجه بصیرت‌بخشی امام خامنه‌ای و مرجعیت عراق است

رئیس قوه قضائیه در مراسم گرامی‌داشت ۲۲ بهمن در سفارت ایران در بغداد، شکست تکفیری‌ها در عراق را نتیجه بصیرت‌بخشی امام خامنه‌ای و مرجعیت عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله رئیسی، رئیس قوه قضائیه که برای انجام مذاکرات دوجانبه و انعقاد تفاهم‌نامه‌های قضائی در عراق به سر می‌برد، بعد از ظهر امروز 21 بهمن‌ماه در مراسم گرامی‌داشت 42اُمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد شرکت و در جمع مسئولان کشوری و لشگری عراق و سفرای کشورهای خارجی مقیم بغداد، سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنان خود با بیان اینکه دشمن تلاش کرد انقلاب اسلامی شکل نگیرد و در این تلاش ناکام ماند، گفت: دشمن 8 سال با تحریک صدام و صدامیان، جنگ را بر مردم عراق و ایران تحمیل کرد. کودتاها و فتنه‌های بسیاری را برنامه‌ریزی کرد و بسیاری از فنته‌ها را علیه این انقلاب نوپا برانگیخت برای اینکه این انقلاب و نظام شکل نگیرد و نتوانست.

وی افزود: دشمن در دهه دوم انقلاب تلاش کرد انقلاب اسلامی تثبیت نشود و نتوانست. در دهه سوم تلاش کرد انقلاب و پیام انقلاب راهی به ملت‌ها و کشورهای دیگر پیدا نکند و نتوانست. 40 سال توطئه کرد و تمام توطئه‌های او نقش بر آب شد و به تعبیر امام خامنه‌ای، دشمن خواست و نتوانست و ما خواستیم و توانستیم.

رئیسی ادامه داد: توطئه جدید در منطقه با فتنه صهیونیست‌ها، سلاح و امکانات آمریکایی‌ها و پول سعودی‌ها، راه افتاد. نقشه‌های بسیاری کشیدند و گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان در این منطقه انداختند. خون‌ها ریختند و جنایت‌ها کردند و خانه‌ها ویران کردند و خانه بر سر زنان و مردان و کودکان خراب ویران کردند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: جریان داعش جریان دست‌ساخته آمریکایی‌هاست. خانم کلینتون در پشت دوربین در مقابل چشم و دیدگان همه دنیا اعلام کرد که داعش را ما تشکیل دادیم و ما مجهز کردیم و ما به جان مردم مسلمان انداختیم. این اعتراف استکبار جهانی و امریکاست. گروه‌های تکفیری را به جان مردم مسلمان انداختند، با عنوان دولت اسلامی و آرم جعلی لا اله الا الله اما دشمن خواست و نتوانست؛ چون ملت مسلمان عراق، ملت مسلمان ایران و ملت‌های مسلمان در منطقه آگاه و بیدار شده بود.

رئیسی تأکید کرد: ملت مسلمان دست دشمن را دید، توطئه دشمن را شناخت و گول شعارهای داعش و داعشی‌ها را نخورد و فهمید این جنس کار، جنس کارِ صهیونیستی و اسرائیلی است. دشمن در سوریه و عراق و در منطقه فتنه و غارت و قتل کرد؛ لکن جوانان برومند، فرهیختگان بابصیرت، مقتدای بابصیرت ما امام خامنه‌ای و مقام مرجعیت در عراق، آگاهی و بیداری بخشیدند و به مردم هشدار دادند که دست توطئه دشمن را بشناسید و حقیقتاً حشدالشعبی در این منطقه و جوانان برومند در ایران و عراق و سوریه و لبنان به میدان آمدند و ایستادگی کردند.

وی با بیان اینکه حزب‌الله با همه وجود در منظقه نقش‌آفرینی کرد، گفت: روحانیت، فرهیختگان و انسان‌های بابصیرت در میدان حضور با معنا پیدا کردند و شهدای بسیاری تقدیم کردند؛ اما دست توطئه دشمن را برملا کردند و نقاب از چهره کریه امریکایی‌ها کنار زدند و حقیقت استکباری امریکا را برملا کردند و این آثار خون شهیدان بود.

رئیسی افزود: امریکا از نقش‌آفرین ابومهدی در عراق و حاج قاسم سلیمانی در ایران و منطقه مستأصل بود، می‌دید که نیروهای جوان در منطقه به خط می‌شوند و به‌همین دلیل نقشه ترور آنها را کشیدند و تصورشان این بود که با شهادت آنها، جریان مقاومت تمام می‌‌شود؛ اما جریان مقاومت پایدارتر از همیشه خودنمایی کرد. جریان مقاومت اجازه نفوذ امریکایی و فتنه‌گری فتنه‌گران را در منطقه نخواهد داد و به برکت خون شهیدان، جریان امریکایی‌ها و مستکبران در این منطقه خاتمه خواهد پذیرفت.

رئیس دستگاه قضا در ادامه خطاب به مردم عراق گفت: فرهیختگان، سفیران، علما، اندیشمندان، تأثیرگذاران در کشور عراق و همه آن کسانی که امروز در جایگاه فرهیختگی در ملت عراق حضور دارید، رمز پیروزی انقلاب اسلامی ما در 42 سال، وحدت و انسجام ملی بود و توصیه امام (ره) و توصیه امروز رهبری انقلاب اسلامی، مقام مرجعیت و همه دلسوزان، انسجام و وحدت و یکپارچگی در امت اسلامی است، اهتمام به بحبل‌الله نجات‌بخش است، اتکا به خدا که قدرت لایزال از آن اوست، رمز نجات است.

وی در ادامه بیان کرد: امریکا و نیروهای ائتلاف مشکل هیچ ملتی را در منطقه حل نکردند و حل نخواهند کرد. تاریخ به ما می‌گوید که؛ امریکا در هیچ منطقه‌ای ایجاد امنیت نمی‌کند و خود موجب ایجاد ناامنی در منطقه می‌شود. کسانی که می‌توانند امنیت را در عراق تضمین کنند، ملت بزرگ عراق و جوانان و فرهنختگیان عراق هستند.

رئیسی تأکید کرد: ایران اسلامی به‌صوت جلی می‌گوید؛ ایران اسلامی با پیروی از رهبر عظیم‌الشأن خود، عراقی قوی، عراقی عظیم و عراقی مقتدر و شجاع و مقاوم در مقابل دشمن را ‌می‌خواهد. عراقی مستقل را می‌خواهد، عراقی که بتواند روی پای خود بایستد و دشمن را مأیوس و وادار به عقب‌نشینی کند.

وی افزود: عراق همچنان که در ایستادگی مقابل ظالمان و متجاوزان و تکفیری‌ها از خود کارنامه‌ای درخشان نشان داده است، از این پس هم با همبستگی ملی و همبستگی با همه مسلمانان و همبستگی در منطقه، در مقابله با همه متجازوان، از خود جلوه‌ای روشن‌تر و پویاتر و مؤثرتر نشان دهد.

سخنان رئیسی در این مراسم اینگونه پایان یافت: خون شهید المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی با یکدیگر مخلوط شد. این اختلاط رمز پیوند دو ملت ایران و عراق است. نه تنها در جاده فرودگاه به بغداد که در جای جای این سرزمین، پیوند خون ایرانی و عراقی صدها سال وجود داشته و برای آینده هم ادامه خواهد یافت. پیوند ایران و عراق ناگسستنی است و آنانی که اختلاف بین ایران و عراق را در سر می‌پرورانند، بدانند که اشتباه می‌کنند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/