شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#داعش

کشف جسد باستان‌شناس معروف سوری پس از ۶ سال | داعش خالد الاسد را گردن زده بود

بقایای جسد «خالد الاسد» باستان شناس سوری که توسط گروه تروریستی داعش کشته شده بود، پیدا شد.

خالد الاسد

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از "میدل ایست آی" نوشت: این باستان شناس سوری در سال ۲۰۱۵ و پس از امتناع از افشای محل آثار تاریخی ارزشمند، توسط گروه تروریستی داعش گردن زده شده بود و حالا بقایای جسدی که گفته می‌شود متعلق به اوست در شهر تاریخی پالمیرا پیدا شده است.

«خالد الاسد» در حالی توسط داعش اعدام شد که بخشی از آثار تاریخی را برای جلوگیری از تخریب توسط این گروه تکفیری پنهان کرده بود. در واقع خالد الاسد ، باستانشناس ۸۵ ساله، به دلیل انکه از افشای محل اختفای آثار باستانی ارزشمند خودداری ورزید از سوی داعش به اعدام محکوم شد و او را گردن زدند، جسد او بعد از قتل از یکی از ستون‌های مرکز شهر تاریخی پالمیرا آویزان شده بود. داعش در کنار جسد خالد الاسد پلاکاردی  نصب کرده و  روی آن نوشته بود «رئیس آثار شرک‌آمیز پالمیرا»

 با نزدیک داعش  فرزندان خالد الاسد که باستان شناس هستند به دمشق می روند، اما خالد الاسد می گوید «من اهل پالمیرا هستم و حتی اگر آنها مرا بکشند، در اینجا می مانم»

مقامات سوری مشغول انجام آزمایشات بر روی جسد یافت شده برای تایید هویت این باستان شناس هستند.

«خالد الاسد» سابقه همکاری با باستان‌شناسان خارجی را در سراسر جهان و محوطه های جهانی یونسکو را داشت. او یکی از نمادهای مقاومت در مقابل گروه تروریستی داعش شناخته می‌شود.

کد خبر 584173

برچسب‌ها