شهر خبر

در اولین کنفرانس خبری تیم کارشناسی؛

سازمان بهداشت جهانی: منشاء آزمایشگاهی کووید ۱۹ بعید است

سازمان بهداشت جهانی: منشاء آزمایشگاهی کووید ۱۹ بعید است

کارشناسان بهداشت جهانی که به ووهان چین سفر کرده اند؛ در نخستین گزارش خود از منشاء ویروس کرونا، این احتمال را که کووید ۱۹ از آزمایشگاه به بیرون درز پیدا کرده باشد، بعید دانستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی که برای تحقیق پیرامون منشاء ویروس کرونا به ووهان چین سفر کرده است، بعد از ۴ هفته اقامت در این شهر، با برگزاری کنفراس خبری، توضیحاتی را درباره یافته های خود ارائه داد.

بنابر اعلام کارشناسان این سازمان، این نظریه که بازار محلی ووهان نخستین محل انتشار ویروس بوده است، مورد تائید نیست.

حتی این احتمال که ویروس پیش از شیوع گسترده در ووهان، در دیگر مناطق وجود داشته، مطرح است.

آنها همچنین احتمال اینکه ویروس کووید ۱۹ از یک آزمایشگاه به بیرون درز پیدا کرده باشد را رد کردند.

همچنین کارشناسان سازمان بهداشت جهانی نتوانستند گونه حیوانی اصلی را که ممکن است منشاء انتقال ویروس کرونا باشد شناسایی کنند حال آنکه ظاهراً در اواخر ۲۰۱۹ که کووید ۱۹ شیوع پیدا کرد؛ هیچیک از گونه های حیوانی چین به آن مبتلا نبوده اند.

همزمان، خبرگزاری ان بی سی نیوز به نقل از تیم کارشناسی سازمان بهداشت جهانی، نوشت که دولت چین به طرز چشمگیری با آنها همکاری داشته و دسترسی به همه محل های مورد نیاز برای بازدید را فراهم کرده است.

گزارش سازمان بهداشت جهانی در حالی منتشر می شود که دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا تمام تلاش خود را به کار بست تا همه گیری کرونا را موضوعی سیاسی جلوه دهد و به این ترتیب، چین را مسئول شیوع این بیماری در سراسر جهان معرفی کند.

کد خبر 5143344
مریم خرمایی