شهر خبر

ندای "الله‌اکبر" امشب از مأذنه‌های بقاع متبرکه پخش می‌شود


ندای "الله‌اکبر" امشب از مأذنه‌های بقاع متبرکه پخش می‌شود

مدیرکل بقاع متبرکه و امامزادگان سازمان اوقاف گفت: سه‌شنبه ۲۱ بهمن‌ماه هم‌زمان با مساجد کل کشور، مأذنه‌های بقاع متبرکه نیز ندای الله‌اکبر را پخش خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و امامزادگان سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه سراسر کشور در ایام‌الله دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در 22 بهمن گفت: سه‌شنبه 21 بهمن‌ماه هم‌زمان با مساجد کل کشور، مأذنه‌های بقاع متبرکه نیز ندای الله‌اکبر را پخش خواهند کرد. مراسم‌های ویژه‌ای برای سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در بقاع متبرکه سراسر کشور برگزار خواهد شد. همه فعالیت‌های بقاع بر اساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و تابع نظرات این ستادند. به‌گونه‌ای که شهرستان‌ها و استان‌های کشور بر اساس رنگ‌بندی وزارت بهداشت و ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، برنامه‌های خود را ارائه‌ می‌دهند.

وی ادامه داد: مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در شهرهای زرد و نارنجی با حضور رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و مقرر شده تا مراسم‌ها در مناطق قرمز کشور به‌صورت مجازی باشد و صدا و سیمای استانی نیز مراسم را به‌صورت زنده از شبکه‌های استانی پخش کند.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور گفت: مسابقاتی در رشته‌های مختلف همچون کتابخوانی، خوشنویسی و خطاطی با موضوع دهه فجر انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و هدایایی به رسم یادبود از سوی هیئت‌امناء به شرکت‌کنندگان اهدا خواهد شد. مقرر شده تا مبدأ کاوران خودرویی و موتوری در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی از مقابل امامزادگان آغاز شود و یا مقصد نهایی کاروان‌ خودرویی در مراسم 22 بهمن سال جاری، مقابل بقاع متبرکه باشد.  وسایل تزیین خودروها به‌صورت مردمی تأمین شده است که در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/