شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#جامعه روحانیت#دهه فجر#ایران#مردم ایران

بیانیه جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

بیانیه جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت چهل و دومین سال پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران بیانیه‌های جداگانه‌ای صادر کردند.


بیانیه جامعه روحانیت مبارز به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی

بیانیه جامعه روحانیت مبارز و مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

بسم الله الرحمن الرحیم

و لقد ارسلنا موسی بایاتنا ان اخرج قومک من الظلمات الی النور و ذکرهم بایام الله ان فی ذلک لایات لکل صبار شکور(سوره مبارکه ابراهیم آیه شریفه ۵)

پیروزی شکوهمند مبارزات و نهضت انقلابی ملت ایران در بیست و دوم بهمن ماه ۱۳۵۷ همانگونه که از سوی بسیاری از تحلیلگران و کارشناسان بین المللی عنوان شده بی تردید «بزرگترین رویداد قرن بیستم» به شمار آمده است، چراکه این انقلاب و نظام سیاسی و فکری برآمده از آن، توانست با احیای مجد و عظمت اسلام و ایجاد حس خودباوری، استقلال و ظلم ستیزی در نقطه ای استراتژیک از جهان، در مقابل هر دو ابرقدرت شرق و غرب بایستد و موجب عزت و اقتدار ملت مسلمان ایران و باعث فخر و مباهات تمام انسانهای آزادیخواه و حق طلب در سراسر جهان شود و به واقع انقلابی دوران ساز رقم بخورد.
انقلاب اسلامی ایران در واقع تحقق حاکمیت حق و تجلی وعده الهی مبنی بر «ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم» بوده و هست و مادام که ملت انقلابی و مسلمان ایران و البته مسولان و کارگزاران نظام و انقلاب با تمام توان در این مسیر حق و حقیقت گام بردارند و الگوی سبک فکری و زیست سیاسی و اجتماعی خود را با آموزه های شریعت اسلام و سنت نبوی منطبق سازند، این انقلاب و نظام هر روز مقتدرتر و بالنده تر پیش خواهد رفت.
اکنون با گذشت بیش از چهار دهه از عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی شاهدیم که هر روز بر طراوت و بالندگی این میراث گرانپایه و عزیز افزوده شده و پیشرفتهای خیره کننده و متنوع ایران اسلامی در حوزه‌هایی چون فناوری، نانو تکنولوژی  امنیتی، نظامی، علوم هسته ای و تکنولوژیکی  و ... موجب امیدواری دوستان و پریشان حالی و عصبانیت دشمنان شده است. در مقابل این بالندگی و راه روشن، اما دشمنان سرسخت و احمق این نظام و ملت با حقارت و سرافکندگی از صحنه حذف و طرد شده و به تاریخ می پیوندند!
در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، پاسداشت این رویداد بزرگ و بیان دستاوردها و تبیین توفیقات نظام اسلامی یک ضرورت راهبردی به شمار می آید. هیچ کس نافی مشکلات و منکر کاستی ها نیست و بازخوانی داشته ها و یافته ها همراه با بیان مشکلات و برخی بی تدبیری ها معنا پیدا می کند و همگان باید بر این مسأله تفطن داشته باشند و با عدم تکرار برخی تجربیات تلخ گذشته و درس گرفتن از مشکلات، برای پیمودن راه آینده با کیاست و هوشمندی وارد میدان شوند.
آرمانهای رفیع امام خمینی (رحمه الله علیه) و رهنمودهای والای خلف صالح ایشان، مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از چنان استحکام و اتقانی برخوردار بوده و هستند که موجب شده سیاست مقتدرانه نظام اسلامی در طی کردن این مسیر دشوار  اما با افق روشن و در مواجهه با فشارها و تبلیغات دشمنان، مستحکم تر از همیشه به پیش رود و همچنان که رهبر معظم انقلاب فرمودند «دشمنان در مقابله با جمهوری اسلامی هیچ غلطی نمی توانند بکنند و اسلام و جمهوری اسلامی رو به قوت و اقتدار روزافزون است.»
اینک با لحاظ شرایط خاص داخلی و بین المللی که گویی شاهدیم مواجهه جدیدی آغاز شده و اردوگاه دشمن به فکر بازی فریب تازه ای افتاده اند تا به گمان خود بخش هایی از جامعه و برخی سیاسیون را دچار خطای محاسباتی کنند، و همچنین با عنایت به اینکه در آستانه برگزاری دو انتخابات حساس ریاست‌جمهوری و شوراها در خرداد ۱۴۰۰ قرار داریم، شایسته و بایسته است که با  هوشیاری و بصیرت مضاعف و با «اعتماد به وعده حق الهی» و «حضور همه جانبه مردم در صحنه»، «اتحاد کلمه» و وحدت نیروهای انقلابی، با تمام توان دنبال شود و فضای همدلی و همکاری و مدارای مسوولین و نخبگان سیاسی و اجتماعی بیش از پیش مد نظر قرار داشته باشد و همگان تنها در مدار اخلاق سیاسی و بر اساس مفاهیم منظومه فکری و سیاسی «امامین انقلاب» در عرصه سیاست و سیاست ورزی حضور داشته باشند.
جامعه روحانیت مبارز با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی و تبریک یوم الله ۲۲ بهمن و آرزوی سعادت و عظمت روز افزون ملت مسلمان ایران، و همچنین تشکر و تقدیر ویژه از دست اندرکاران نظام سلامت و بهداشت کشور که توانستند با تلاش و مجاهدت، آمار مربوط به بیماری کرونا را کنترل و در وضعیت با ثباتی قرار دهند، از تمام نخبگان، سیاسیون، تریبون داران، اهالی رسانه و اندیشمندان و صاحبان قلم تقاضا دارد با درک عمیق و  تبیین صحیح شرایط خاص داخلی و جهانی، مردم و افکار عمومی جامعه را نسبت به اهمیت مقطع کنونی و حساسیت انتخابات آتی و آینده روشن و باشکوه ملت عزیز ایران آگاه سازند. 
والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته
جامعه روحانیت مبارز

بیانیه مجمع نیروهای خط امام به مناسبت دهه فجر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خط امام متن کامل این بیانیه به شرح زیر می باشد:

دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، فرصتی مغتنم برای یادآوری و احیای آرمان‌های بلند این حماسه بزرگ انسانی و اسلامی است.

انقلابی که ذیل رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) در عصری به ثمر نشست که معنویت و مبارزۀ آزادیخواهانه و عدالت‌طلبانه بنام دین رونقی نداشت و از سوی پیروان مکاتب شرقی و غربی غیرممکن خوانده می‌شد؛ اما همگان در کمال ناباوری دیدند که دین و ارزش‌های منبعث از آن نه تنها راهگشا بود که الهام‌بخش دیگر مبارزان در داخل و خارج از ایران هم شد.

آن سال‌ها هر کس با هر گرایش فکری و سیاسی و عقیدتی، خود را در شمار میلیون‌ها انسانی می‌دید که امام خمینی(س) مطالبات آن‌ها را نمایندگی می‌کرد و این شگفت آور نبود، زیرا این امام خمینی(ره) بود که مترقی‌ترین مواضع را در دفاع از آزادی و کرامت انسانی و حقوق مردم با نگاهی مبتنی بر دین عرضه می‌کرد. او همان‌گونه که از ضرورت تشکیل حکومت دینی سخن می‌گفت، از جمهوریت و اصالت رأی مردم هم دفاع می‌کرد و این دو را نه در عرض هم که در طول یکدیگر می‌دید. و اساساً یکی از دلایل قیام عمومی مردم واکنش به نادیده گرفته شدن و تحقیر آنان در طول بیش از پنجاه سال سلطنت پهلوی بود.

اکنون این ما هستیم و انقلابی که بنام خدا و تایید مردم شکل گرفت. این ما هستیم و ملتی که تا پای جان در دفاع از نظام و کشور ایستادند و با تقدیم جان و مال خود هزینه‌هایی سنگین پرداختند. 

این مردم شریف و نجیب که امام خمینی(ره) آنان را بهتر و برتر از مردم عهد رسول‌الله(ص)، توصیف نمود، شایسته بهترین و بالاترین کرامت‌ها هستند. و این مهم بیش از هر چیز مسئولیتی سنگین بر دوش کارگزاران نظام در همۀ بخش‌ها نهاده است.

مجمع نیروهای خط امام( ره) با گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و درود به روان پاک همۀ شهیدان و تعظیم در برابر تمام ایثارگران و خانواده مکرم آنان، تصریح می‌کند که منافع و امنیت ملی در گرو حضور موثر و آگاهانه و امیدوار مردم در همۀ صحنه‌هاست.

این نظام متکی به مشارکت مردم تأسیس و تثبیت شد و جز این راهی برای حفظ و تقویت آن نیست و هر اقدام و رویکردی که به این مهم آسیب برساند، یا موجب کاهش مشارکت در صحنه‌هایی مانند انتخابات بشود، در تضاد با منافع و امنیت ملی خواهد بود.

بالطبع یکی از راه‌های حفظ حضور آگاهانه مردم، شناخت روشن مطالبات آنان و همراهی با آن است و هرگونه مقاومت یا نادیده گرفتن یا تفسیر سلیقه‌ای و غیر کارشناسی و انحراف خواسته‌های مردم و عدم درک تحولات فرهنگی و اجتماعی، آسیب جدی به اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی نظام خواهد زد.

به دلسوزان در همۀ جناح‌ها یادآور می‌شویم که بدبینی به انتقادات مشفقانه و خیرخواهانه و دلخوش شدن به تمجیدهای ریاکارانه موجب غفلت از آسیب‌هایی خواهد شد که جبران آن‌ها بسیار سخت خواهد بود.

مجمع نیروهای خط امام از همۀ مسئولان و نهادهای سیاستگذار انتظار دارد با فهم عمیق از تحولات فرهنگی و اجتماعی که موضوعی فرا جناحی و فرا بخشی است، به ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش روی جامعه در حوزه‌های داخلی و بین‌المللی نگریسته و زمینه‌های تقویت وحدت ملی حول منافع ملی را بیش از پیش فراهم آورند.

مجمع نیروهای خط امام

27219

کد خبر 1484643