شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#حوزه

رشد گسترده تحصیلات دانشگاهی از دستاودهای انقلاب اسلامی است


رشد گسترده تحصیلات دانشگاهی از دستاودهای انقلاب اسلامی است

کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی را برشمرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، کمیته اجتماعی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در بیانیه ای دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه اجتماعی را برشمرد و تاکید کرد: رشد گسترده تحصیلات اولیه و دانشگاهی و روی آوردن به الگوهای بومی در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی و تنظیم قوانین حقوقی در این زمینه تنها گوشه ای از دستاوردهای اجتماعی عمر با برکت انقلاب اسلامی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

یوم الله 22 بهمن ماه روزی است که خودباوری، ظلم ستیزی، مردم سالاری و عدالت خواهی ملت بزرگ ایران به رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، به بار نشست و فریاد بلند استقلال، آزادی و مردم سالاری دینی ایرانیان عزیز در گوش جهانیان پیچید.

 

نهال انقلاب، در پنجمین دهه از عمر گرانبهای خود، به درختی تنومند و پربار مبدل شده است، برای درک عمیق و علمی اهمیت آثار و نتایج انقلاب اسلامی، باید شرایط و فضای داخلی و بین المللی زمان رخداد انقلاب را ترسیم کرد و آن را بازشناخت.

گرچه در این مجال نمی توان به تفصیل به تبیین این شرایط پرداخت، ولی باید اشاره کرد که انقلاب اسلامی ما، درخشش نور معنویت، عدالت، آزادی، استقلال و بازگشت به اسلام بود که در حاکمیت مطلق ماده گرائی و حاکمیت سرمایه داری غربی و سوسیالیسم شرقی به وقوع پیوست. در حالی که استبداد وابسته و فاسد داخلی و نظام دوقطبی بین المللی، مجال هیچ حرکت مردمی اصیل و آزادی خواهانه را باقی نگذاشته بود، معجزه انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

معجزه انقلاب آن رویداد حیرت آوری بود که پیشرفت بدون وابستگی را معنا بخشید و بدون شک بیشترین پیشرفت، در حوزه توسعه انسانی و اجتماعی به وقوع پیوست. از به وجود آمدن محیطی مناسب جهت رشد کمالات اخلاقی و انسانی و بازگشت به خویشتن تا زدودن مظاهر غریبه با فرهنگ اسلامی مانند عشرتکده ها از عرصه جامعه.

امنیت اجتماعی و قضایی و برقراری حقوق مساوی برای مردم، ایجاد روحیه وحدت و برادری، رواج ادبیات انقلاب دینی، اسلامی کردن مقررات مدنی، جزایی، مالی، اقتصادی، اداری، نظامی و سیاسی، احیای تفکر دینی، تحول در ارزش های اجتماعی و احیای مفاهیمی مانند جهاد، هجرت، شهادت، ایثار، اخلاص و حج سیاسی، معرفی الگوی زن مسلمان و تأسیس جمعیت ها و تشکل های مربوطه مانند فدراسیون ورزشی بانوان و شرکت آنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی از جمله نامزدی برای مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و روستا و خودباوری علمی و فرهنگی، همگی اندکی از دستاوردهای انقلاب ملت برای ملت بود.

اما در ادامه و در سالهای بالندگی انقلاب، پیشرفت در حوزه های اجتماعی ملموس تر و معنادار تر شد. دست یافتن به افتخار آمیز ترین رکوردها در حوزه ورزش عمومی و قهرمانی، اهمیت دادن به گروه های خاص جامعه مانند معلولان و افزایش حضور آنان در جامعه و تدوین قوانین پیشرفته در این زمینه، توسعه سازمان های غیردولتی اجتماعی، توانا شدن کشور در حوزه امداد و نجات در حوادث، رشد گسترده تحصیلات اولیه و دانشگاهی و روی آوردن به الگوهای بومی در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی و تنظیم قوانین حقوقی در این زمینه و ... تنها گوشه ای از دستاوردهای اجتماعی عمر با برکت انقلاب اسلامی است که شاید کمتر به آن پرداخته شده است.

بیست و دوم بهمن ماه، تجلی پیروزی حق بر باطل و غلبه خون بر شمشیر یادآور ثمره مجاهدتها و مبارزات طولانی یک ملت مسلمان است که برای استقرار احکام کامل ترین دین خدا از جان و مال خویش گذشتند. این روز بزرگ، جشن ملتی با ایمان، مصمم و انتخاب گر است که از پرچم سربلند انقلاب اسلامی در منزل گاه های دلهره آور تاریخ، همچون جان شیرین، حفاظت و حراست کرده و گرامی داشته اند.

آغاز چهل و دومین سال انقلاب شکوهمند اسلامی را خدمت ملت شریف و بزرگ ایران اسلامی تبریک و شادباش عرض می کنیم.

کمیته اجتماعی

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی

انتهای پیام/