شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دولت#روسیه#لیبی

لاوروف: روسیه آماده همکاری فعال با دولت جدید لیبی است


لاوروف: روسیه آماده همکاری فعال با دولت جدید لیبی است

وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای همکاری فعال با دولت وحدت ملی لیبی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الروسیا الیوم، وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با «محمد منفی»  رئیس شورای ریاستی  و «عبدالحمید دیبیه » نخست وزیر جدید لیبی گفت: مسکو آماده همکاری فعال با دولت موقت وحدت ملی لیبی است تا بحران این کشور هرچه سریع تر پایان یابد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

« سرگئی لاورف»  با بیان اینکه روسیه از جمله کشورهایی بوده که از تشکیل دولت وحدت ملی در لیبی استقبال کرد‌ه‌ است، اظهار داشت : این دولت وظایف مهمی به عهده دارد که انجام آنها چندان آسان نیست.  روسیه امیدوار است دولت وحدت ملی لیبی در انجام وظایف و ماموریت‌های خود موفق باشد.

وزارت خارجه  روسیه جمعه گذشته با انتشار بیانیه‌ای از تشکیل شورای ریاستی و دولت وحدت ملی لیبی استقبال کرد.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه روسیه،  در این تماس تلفنی محمد منفی و عبدالحمید دیبیه  خواستار کمک مسکو به لیبی برای عبور از دوره انتقالی و تثبت صلح و ثبات دراین کشور شدند.

نشست گفت وگوهای سیاسی لیبی برای انتخاب اعضای شورای ریاستی و نخست وزیر دولت موقت وحدت ملی این کشور تحت نظارت سازمان ملل جمعه پنجم فوریه 2021(17 بهمن 99)در پایتخت سوئیس  برگزار شد. در پایان این نشست محمد منفی به عنوان رئیس شورای  ریاستی و عبدالحمید دیبیه به عنوان نخست وزیر جدید دولت وحدت ملی لیبی انتخاب شدند.

انتخاب اعضای شورای ریاستی و نخست وزیر جدید لیبی با هدف فراهم شدن مقدمات برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری این کشور در 24 دسامبر 2021 انجام شده‌ است.

انتهای پیام/