شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#ایران#حاتمی#جدید#وزیر دفاع#شبیه#نیروهای مسلح

روایت امیر حاتمی از پیشرفت‌های دفاعی |‌ آخرین جزئیات تولید ناوشکن دنا | بودجه دفاعی ایران چقدر است؟

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در ساخت ناوشکن‌ها ما تقریباً شبیه به دنیا حرکت می‌کنیم و شرایط خوبی را داریم گفت: دفاتر طراحی داریم و مرتب بازخورد دریافت می‌کنیم، این بازخورد در پرونده‌های جدید اعمال می‌شود.

امیر حاتمی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ار روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح شب گذشته مهمان برنامه تیتر امشب شبکه خبر بود.

امیر سرتیپ حاتمی با اشاره به اینکه مسیر بسیار موفقیت آمیز و خوبی را طی کرده‌ایم گفت: بعد از انقلاب اسلامی مورد تحریم قرار گرفتیم و آمریکایی‌ها و دشمنان جمهوری اسلامی تلاش کردند تا دست جمهوری اسلامی به اقلام دفاعی نرسد.

او با اشاره به اینکه با هدایت الهی و حکیمانه امام رحمة الله علیه و هدایت‌های میدانی رهبر انقلاب مسیر خودکفایی و خود اتکایی را در نیروهای مسلح انتخاب کردیم افزود: در ابتدا با توجه به تجهیزات زیادی که در اختیار ارتش بود مسیر بازسازی تجهیزات را در پیش گرفتیم و به سمت مهندسی معکوس حرکت کردیم، لذا توانمندتر شدیم و از مهندسی معکوس عبور کردیم و شروع به طراحی کردیم.

وزیر دفاع گفت: طراحی‌های اولیه جزئی‌تر و سبک‌تر بود، اما هر چه جلوتر رفتیم به پیشرفت‌های خوبی رسیدیم و تبدیل به طراحان و تولیدکنندگان بزرگ شدیم که امروز می‌توانیم بخش اعظم نیازمندی‌های دفاعی کشور را خودمان تامین کنیم.

وی ادامه داد: امروز به حدی از پیشرفت در صنایع دفاعی رسیده ایم که بیش از ۸۰۰ محصول داریم.  

وی پیشرفت کشور در حوزه پدافند را بسیار خوب دانست و گفت: امروز تمامی رادارها و موشک‌های پدافندی در بردهای مختلف در داخل کشور تولید می‌شود و ما چندین سامانه خوب مانند سوم خرداد که در نیروی هوافضای سپاه است و یا سامانه ۱۵ خرداد که در نیروی پدافند هوایی ارتش امروز بکار گرفته می‌شود، را داریم. در حوزه دریا نیز دستاوردهای بسیاری داریم که دنا در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

امیر حاتمی در ادامه به پیشرفت‌های حوزه هوایی اشاره کرد و گفت: ما امروز به حمدالله می‌توانیم جنگنده تمام بومی کوثر و جت آموزشی یاسین را تولید کنیم؛ همچنین در حوزه پهپاد یکی از قدرت‌های برتر جهانی هستیم و دستاوردهای بسیار خوبی در این حوزه به دست آورده‌ایم.

وی با اشاره به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره بر ذوالجناح گفت: ما در سال ۸۷ با سفیر جایگاه خود را تثبیت، اما نیاز بود ماهواره برهای سنگین‌تر با ارتفاع بیشتر را تولید کنیم. این مسیر با ذوالجناح و سروش در آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه در ساخت ناوشکن‌ها ما تقریباً شبیه به دنیا حرکت می‌کنیم و شرایط خوبی را داریم گفت: دفاتر طراحی داریم و مرتب بازخورد دریافت می‌کنیم، این بازخورد در پرونده‌های جدید اعمال می‌شود.

وزیر دفاع در ادامه به ویژگی‌های ناوشکن دنا اشاره کرد و گفت: این ناو تمام ویژگی‌های ناوهای گذشته را دارد و در کنار آن از تسلیحات و تجهیزات توانمند تری برخوردار است و امیدواریم تا پایان سال به ناوگان نیروی دریایی ملحق می‌شود.

وی ادامه داد: ما در تمامی تجهیزات و تسلیحات و رادارهایی که در روی ناوها استفاده می‌کنیم، شرایط بسیار خوبی داریم و تمام این تجهیزات را در داخل تولید می‌کنیم.

وزیر دفاع در خصوص تناسب بودجه دفاعی کشورمان با توجه به تهدیدات در منطقه، گفت: ما در حوزه منابع مورد نیاز تلاش کردیم با خلاقیت و با توجه به محدودیت‌های کشور برنامه ریزی کنیم. ما می‌دانیم که دشمنان می‌خواهند هزینه‌هایی را بر ما تحمیل کنند و وارد این بازی نمی‌شویم. بودجه دفاعی ما قابل قیاس با هزینه‌های کشورهای منطقه در حوزه تسلیحات نیست، اما با همین بودجه کارهای مؤثری را انجام می‌دهیم و یکی از این کارهای مؤثر داشتن صنعت دفاعی و تولید تجهیزات بومی و البته استفاده از توان بومی است.

وزیر دفاع گفت: در آینده نزدیک در حوزه پدافند خبرهای بسیار خوبی خواهیم داشت.

کد خبر 584030

برچسب‌ها