شهر خبر

ایالت جورجیا تحقیق درباره تلاش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را آغاز کرد


ایالت جورجیا تحقیق درباره تلاش ترامپ برای ابطال نتیجه انتخابات را آغاز کرد

دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا روز دوشنبه تحقیقات خود درباره تلاش‌های ترامپ برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ در این ایالت را آغاز کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا تحقیقاتی را درباره تلاش های دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا برای ابطال نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 آغاز کرده است که در نهایت می تواند منجر به تحقیقات مجرمانه از سوی مقام های ایالتی و محلی شود.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، براد رافن اسپرگر وزیر خارجه ایالت جورجیا پیش از این با درخواست های زیادی برای تحقیق درباره تلاش های ترامپ با هدف ابطال نتایج انتخابات در این ایالت روبرو شده بود.

 

ترامپ روز 2 ژانویه در یک گفت‌وگوی تلفنی به رافن اسپرگر فشار وارد کرده بود تا نتایج انتخابات در این ایالت را بر اساس ادعاهای بی پایه و اساس در خصوص وقوع تقلب، ابطال کند.

والتر جونز سخنگوی دفتر رافن اسپرگر در این باره گفت: دفتر وزارت خارجه ایالت جورجیا درباره شکایت هایی که دریافت کرده است، تحقیق می کند. این تحقیقات با هدف حقیقت یابی خواهد بود. هرگونه اقدام حقوقی و قانونی بیشتر به دادستان کل واگذار می شود.

روزنامه وال استریت ژورنال یک ماه قبل فاش کرده بود که استعفای بیونگ پارک دادستان کل ایالت جورجیا به علت فشارهای کاخ سفید برای پیگیری نکردن ادعای تقلب در انتخابات جنجالی 2020 بوده است.

این تحولات در حالی است که مجلس سنای آمریکا قصد دارد ترامپ را برای دومین بار استیضاح کند. دموکرات های سنا همچنین به دنبال این هستند که ترامپ را از کلیه مناصب دولتی و فدرال محروم کنند.

اتهام اصلی ترامپ برای استیضاح دوم، تحریک طرفداران افراطی اش برای حمله مرگبار به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است. در این حمله حداقل 5 نفر از جمله یک مامور پلیس کشته شدند.

محکومیت ترامپ در مجلس سنا نیاز به دو سوم آرا دارد.

در حالی که کنگره آمریکا برای شمارش آرا کالج الکترال و تایید نهایی نتایج انتخابات جنجالی 3 نوامبر تشکیل جلسه داده بود، ترامپ از هوادارانش خواست تا تظاهرات مسالمت آمیزی را برگزار کنند ولی این اعتراضات در نهایت منجر به حمله آنها به ساختمان کنگره شد.

انتهای پیام/