شهرخبر
برچسب‌های مهم خبری:#سال گذشته#تیم ملی#تیم ملی کشتی

رضایی: فدراسیون از سال گذشته تاکنون پای انتخابی ایستاده/ طاهری خیلی باانگیزه است


رضایی: فدراسیون از سال گذشته تاکنون پای انتخابی ایستاده/ طاهری خیلی باانگیزه است

سرمربی سابق تیم ملی کشتی امید گفت که فدراسیون از سال گذشته محکم پای انتخابی تیم ملی ایستاده و امسال هم همین روند را دنبال می‌کند.

علیرضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در مورد برنامه‌های پیش روی تیم ملی کشتی آزاد اظهار داشت: با کرونا مسابقات زیادی در سطح جهان لغو شد و حتی کمیته بین المللی المپیک تصمیم گرفت المپیک را به تعویق بیندازد. در ادامه تنها مسابقه‌ای که برگزار شد، جام جهانی بود که به خاطر مسائلی که وجود داشت، ما تنها با یک کشتی‌گیر در این رقابت‌ها حضور پیدا کردیم.

وی ادامه داد: با اتمام لیگ، کادرفنی کار خودش را شروع کرد، من اطلاعی از تصمیمات آنها ندارم، اما آنطور که اعلام شده قرار است یک تیم به اوکراین و یک تیم هم به ایتالیا بروند، البته من فکر می‌کنم اگر تعداد نفرات اعزامی بیشتر بود، بهتر می‌شد. البته طبیعتا مسابقات کسب سهمیه المپیک باید اولویت اول ما باشد و همچنین به فکر اوزانی باشیم که سهمیه المپیک گرفته‌اند و این نفرات به تورنمنت‌های بیشتری اعزام شوند تا خیلی چیزها دست مان بیاید. اینکه ما نخواهیم نفراتی که سهمیه گرفته‌اند را به مسابقات اعزام کنیم از دید من، تفکر جالبی نیست. کشتی‌گیر نیاز به حضور در میدان دارد. ما باید چه آنهایی که سهمیه گرفته‌اند و چه آنهایی که سهمیه نگرفته‌اند را در مسابقات مختلف محک بزنیم و نباید فرصت را از دست دهیم.

نایب قهرمانی کشتی آزاد المپیک در مورد اینکه می‌توانیم سه سهمیه باقی مانده المپیک را کسب کنیم، تاکید کرد: امیدوارم این اتفاق بیفتد. یکی از کارهای مهم پیش روی کشتی ما، سهمیه گرفتن است و امیدوار هستم که این اتفاق هر چه زودتر و در همین گزینشی اول رخ دهد، وگرنه کار ما به مراتب سخت‌تر می‌شود.

رضایی در مورد وضعیت شاگردش امین طاهری تصریح کرد: امین از ناحیه کف پا دچار آسیب دیدگی شد، اما رو به بهبود است. بسیار باانگیزه کار را دنبال می‌کند. در اردوی تیم ملی تلاش می‌کند تا نظر کادرفنی و مربیان تیم ملی را جلب کند و عملکردش در تمرینات و اردوها و مسابقات پیش‌رو رضایت بخش باشد.

سرمربی پیشین تیم ملی آزاد امید در خاتمه گفت: خوشبختانه فدراسیون کشتی از سال گذشته محکم پای انتخابی تیم ملی ایستاد و امسال هم همین رویه را دنبال می‌کند. فرقی هم نمی‌کند که المپیک در پیش باشد یا جهانی و آسیایی، مهم این است که کشتی‌گیران از فیلتر انتخابی بگذرند. این مسئله رقابت در بین کشتی‌گیران را حفظ می‌کند. کشتی ما برای پیشرفت نیاز به رقابت دارد. اگر رقابت نباشد و قرار به انتصاب باشد، کشتی‌گیران از آمادگی مطلوب دور می‌شوند و شانس کسب مدال مان پایین می‌آید.

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)
انتهای پیام/