شهرخبر

تاکید اشرف‌غنی به بازگشت اجباری عضو ارشد تیم مذاکره افغانستان با طالبان


تاکید اشرف‌غنی به بازگشت اجباری عضو ارشد تیم مذاکره افغانستان با طالبان

رسانه‌ها در افغانستان فاش کردند که عضو ارشد تیم مذاکره دولت افغانستان با طالبان که درباره عدم محبوبیت اشرف غنی و احتمال تشکیل دولت موقت در این کشور اظهاراتی را مطرح کرده بود، قرار است به اجبار به کابل بازگردد.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد امین احمدی» عضو ارشد تیم مذاکره دولت افغانستان که در ماههای اخیر درباره روند صلح با طالبان اظهارات علنی داشت، قرار است که به طور اجباری به کابل بازگردد.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

احمدی در فایل صوتی افشا شده گفته بود که اشرف غنی در جهان محبوبیتی ندارد و حکومت موقت نیز در این کشور آمدنی است.

وی در این فایل صوتی که به رسانه‌ها درز کرد، اظهارداشت: اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان محبوب جهانیان نیست و حکومت موقت در این کشور آمدنی است.

احمدی تاکید کرده بود که بدون تشکیل حکومت موقت صلح امکانپذیر نیست و شرط حمایت کشورهای بین‌المللی از افغانستان نیز صلح با طالبان است.

با گذشت پس از 10 روز، منابعی نیز به اطلاعات روز گفته‌اند که این عضو ارشد تیم مذاکره افغانستان امروز دوشنبه 20 بهمن به درخواست اشرف غنی به کابل باز می‌گردد.

همزمان با درز این فایل صوتی به رسانه‌ها طالبان نیز خواستار کناره‌گیری دولت اشرف غنی شده بود.

«شیرمحمد عباس استانکزی» معاون سیاسی دفتر طالبان در سفر به مسکو گفته بود که اشرف غنی از راه غیرقانونی به قدرت رسیده است و به خاطر صلح بهتراست استعفا دهد.

 استانکزی با اشاره به مذاکرات بین‌الافغانی در دوحه تاکید کرد که «مذاکرات جریان دارد و بر روی یک حکومت جدید توافق خواهد شد تا جایگزین حکومت فعلی شود».

معاون سیاسی دفتر طالبان در قطر به خبرنگاران گفت که دولت اشرف غنی مانع برقراری صلح در افغانستان است و همواره از طریق لابی با ناتو و آمریکا برای ادامه حکومت تلاش می‌کرد.

انتهای پیام/.