شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#کاراته#کمیته ملی#المپیک

طباطبایی: کاراته یکی از رشته‌های مورد حمایت کمیته ملی المپیک است


طباطبایی: کاراته یکی از رشته‌های مورد حمایت کمیته ملی المپیک است

رئیس فدراسیون کاراته گفت: کاراته یکی از رشته‌های مورد توجه کمیته ملی المپیک است که حمایت‌های لازم تاکنون از آن صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سیدرضا صالحی‌امیری رئیس کمیته ملی المپیک و هیئت همراهش، امروز (دوشنبه) از فدراسیون کاراته بازدید کردند. سیدحسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته در این بازدید، گفت: کاراته یکی از رشته‌های مورد توجه کمیته المپیک است که حمایت‌های لازم تاکنون از آن صورت گرفته است. رویکرد ما در فدراسیون، جوان‌گرایی است و در مدت حضور در فدراسیون از ظرفیت جوانان استفاده می‌کنیم.

رئیس فدراسیون کاراته، ادامه داد: تعداد زنان کاراته‌کا بیشتر از مردان است. ظرفیت کاراته در کسب سهمیه المپیک بالاست و در بخش مردان کادر فنی قوی و کاربلدی داریم. تاکنون 2 سهمیه در بخش مردان کسب شده و یک سهمیه دیگر هم می توان کسب کرد.

وی ادامه داد: در بخش زنان، حمیده عباسعلی کسب سهمیه داشته و یکی از امیدهای ما در توکیو محسوب می‌شود. اگر لیگ جهانی مراکش برگزار شود، سهمیه سارا بهمنیار هم قطعی می‌شود، البته با برگزار نشدن این مسابقات نیز بهمنیار می‌تواند در دیگر رویدادها، سهمیه‌اش را علنی کند.

طباطبایی درباره کمبودهای این رشته، گفت: در بخش تجهیزات بدنسازی و مسائل مالی نیاز به حمایت داریم. دو رویداد سخت برای کسب سهمیه داریم که در استانبول 20 نفر و مراکش هشت نفر اعزام می شوند که هزینه اعزام زیاد است.

سپس صالحی امیری رئیس کمیته المپیک، گفت: با موافقت اعضای هیئت اجرایی هزینه بلیت این رویداد توسط کمیته المپیک پرداخت می‌شود. در بخش تجهیزات هم از فدراسیون حمایت می‌کنیم.

صالحی امیری، ادامه داد: هزینه یک اردو در سال آینده در مشهد را کمیته المپیک تامین می‌کند.

رئیس کمیته ملی المپیک از رئیس فدراسیون به دلیل اینکه حرمت بزرگان این رشته حفظ کرده است، تشکر کرد.

در ادامه، اعضای هیئت اجرایی همچنین از اردوی تیم ملی کاراته هم بازدید کردند.

انتهای پیام/