شهر خبر

نماینده پارلمان عراق:

داعش همچنان تهدیدی جدی است/ ۳ راهکار برای توقف خونریزی

داعش همچنان تهدیدی جدی است/ ۳ راهکار برای توقف خونریزی

یکی از نمایندگان پارلمان عراق با اشاره به اینکه داعش همچنان تهدید جدی است، گفت: داعش بر وجبی از خاک دیالی مسلط نیست اما هسته های خفته آن فعال هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، مضر الکروی نماینده پارلمان عراق امروز دوشنبه از سه راهکار برای توقف خونریزی در دیالی خبر داد و اعلام کرد: اوضاع امنیتی دیالی با پیچیدگی بسیاری همراه است و اخیرا شاهد حملات تروریستی و چالشهای متعدد است.

وی افزود: ادامه این وضعیت نشان دهنده این است که داعش همچنان عامل تهدید جدی با وجود تضعیف توانش و وارد شدن ضربات مهلک به آن در ماههای گذشته، محسوب می شود.

الکروی تاکید کرد: پایان خونریزی در دیالی مستلزم سه راهکار اساسی است؛ اول اینکه همه روزنه ها و خلاء های امنیتی بسته شود و دیگر اینکه نیروهای بیشتری در امنیت دیالی مشارکت داشته باشند و همچنین به بحث اطلاعات توجه ویژه شود.

وی گفت: داعش بر وجبی از خاک دیالی هم تسلط ندارد اما هسته های خفته خطرناک داعشی از هر فرصتی برای اجرای حملات علیه ساکنان و نیروهای امنیتی عراق بهره می برند.

الکروی اعلام کرد: نیروهای امنیتی و حشد شعبی و عشایری دستاورهای مهمی در جنگ  علیه تروریسم داشته اند اما نیاز به کمکهای بیشتری دارند.

داعش در ماههای گذشته سلسله حملاتی انجام داده است که تلفاتی از نیروهای امنیتی عراق به دنبال داشته است و به قربانی شدن غیرنظامیان هم منجر شده است.

کد خبر 5142383