شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#قوه قضائیه

تجهیز تمام زندان‌های کشور به سیستم‌های دادرسی الکترونیکی


تجهیز تمام زندان‌های کشور به سیستم‌های دادرسی الکترونیکی

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه از تجهیز زندان‌ها به سیستم‌های دادرسی الکترونیکی خبر داد و گفت: ۴۰۰ اتاق دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها راه‌اندازی شده است.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ محمدمهدی حاج‌محمدی، رئیس سازمان زندان‌ها در شورای عالی قضائی با اشاره به سخنان رئیس قوه قضائیه در خصوص رسیدگی به وضعیت خانواده‌های زندانیان در جریان سفر به گیلان گفت: در الگوی نظام زندانبانی مبتنی بر آموزه‌های دینی، دو مأموریت "کمک کردن و احیاء زندانیان" و "مراقبت از خانواده‌های آنها" بر عهده ما قرار داده شده است.

وی با اشاره به بازدیدهای هدفمند و برنامه‌ریزی شده مدیران‌ کل زندان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها از خانواده‌های زندانیان و اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های زندانیان نیازمند گفت: این اتفاق مبارک در حفظ خانواده‌ها و جلوگیری از آسیب ناشی از زندانی شدن سرپرست خانواده مؤثر است و باعث می‌شود زندانی و خانواده او در اردوگاه نظام حفظ شوند و این برخورد سخت و تلخ در زندانی کردن مجرم را نیز از سر دلسوزی و خیرخواهی بدانند.

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین از استمرار حضور مؤثر همکاران قضایی، دادستان‌ها و رؤسای کل دادگستری‌ها در زندان‌ها خبر داد و گفت: طی روزهای اخیر شاهد بازدید بیش از 200 تن از قضات دادگستری تهران به همراه آقایان القاصی‌مهر (دادستان تهران) و حشمتی (رئیس کل دادگستری استان تهران) از زندان‌های تهران بودیم.

رئیس دستگاه قضا در واکنش به سخنان رئیس سازمان زندان‌ها، با بیان اینکه نباید حکم فرد زندانی را با خانواده او یکی دانست، تأکید کرد: باید تا آنجا که امکان دارد از آلام خانواده‌های زندانیان کاست و در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی به آنها توجه کرد.

همچنین زارع‌پور، رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست از تجهیز زندان‌های سراسر کشور به سیستم‌های دادرسی الکترونیکی خبر داد و با بیان اینکه امروز در هر زندان حداقل یک اتاق دادرسی الکترونیکی و ارتباط تصویری وجود دارد، گفت: در مجموع 400 اتاق دادرسی الکترونیکی در زندان‌ها و بیش از 2500 اتاق در مراجع قضایی راه‌اندازی شده و تا پایان سال هزار اتاق دادرسی الکترونیکی دیگر در مراجع قضایی راه‌اندازی خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست از تعدیل روزانه 8 میلیارد تومان هزینه در نتیجه راه‌اندازی سیستم‌های دادرسی الکترونیکی به اهتمام مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه خبر داد.

سید محمد صاحبکار، معاون راهبردی قوه قضائیه نیز در این نشست خواستار تشویق آن دسته از مدیران دستگاه قضائی شد که با ارائه طرح‌های مختلف، سبب صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری می‌شوند.

حجت‌الاسلام درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور هم با بیان اینکه پیگیری مصوبات سفرهای استانی به ویژه سفر گیلان در دستور کار جدی این سازمان قرار دارد، به سفر روز گذشته خود به چابهار اشاره کرد و گفت: با وجود ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای که در چابهار وجود دارد، یکی از معضلات جدی این منطقه "حاشیه‌نشینی" است که این شهر را به پرجمعیت‌ترین شهر حاشیه‌نشین کشور در مقیاس "جمعیت به شهر" تبدیل کرده است.

آیت‌الله رئیسی، در واکنش به سخنان رئیس سازمان بازرسی کل کشور بر اجرای مصوبات سفرهای استانی از جمله سفر گیلان تأکید کرد و گفت: اگر مصوبات سفرهای استانی اعم از "پرونده‌ها" و "مباحث اقتصادی و تولیدی" پیگیری و اجرا نشوند، مردم ناامید خواهند شد. بخش‌های بازرسی قوه قضائیه در راستای نظارت بر اجرای مصوبه‌های سفرهای استانی باید پیگیری‌های مجدانه‌ای داشته باشند.

گفتنی است؛ در این جلسه حجت‌الاسلام منتظری، دادستان کل کشور هم به ارائه گزارشی از اقدامات دادستانی کل در دوره تحول پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

انتهای پیام/