شهر خبر
برچسب‌های مهم خبری:#دادستانی#افغانستان#وزارت کشور

افغانستان|هیئت حقیقت یاب: مردم معترض «بهسود» مسلح نبودند/ فرمانده پلیس به دادستانی معرفی شد


افغانستان|هیئت حقیقت یاب: مردم معترض «بهسود» مسلح نبودند/ فرمانده پلیس به دادستانی معرفی شد

وزارت کشور افغانستان با اشاره به تلفات غیرنظامیان معترض در بهسود اعلام کرد که بر اساس یافته‌های هیئت حقیقت یاب، تظاهرات کنندگان غیرمسلح بودند و به همین دلیل فرمانده پلیس وردک به دادستانی معرفی شده است.

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، وزارت کشور افغانستان در بیانیه‌ای درباره تلفات تظاهرات کنندگان در شهرستان بهسود اظهار داشت که بر اساس یافته‌های هیئت اعزامی به این شهرستان، معترضان در بهسود غیرمسلح بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

در این بیانیه آمده است که بر اساس ارزیابی و گزارش هیئت حقیقت یاب، افرادی که در تظاهرات روز جمعه (11 بهمن) سالجاری در منطقه «حصه اول» بهسود حضور داشتند، همه غیرمسلح بودند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در صفحه اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

به گفته وزارت کشور افغانستان، در این تظاهرات که منجر به خشونت شد، دستکم 11 غیرنظامی کشته و 31 تن دیگر زخمی شدند.

این بیانیه افزود: وزارت کشور افغانستان وظیفه «الله‌داد فدایی» فرمانده پلیس وردک را به حالت تعلیق درآورده وپرونده را به دادستانی محول کرده است.

‏‎وزارت کشور افغانستان همچنین گفت که زخمی‌های این رویداد در بیمارستان پلیس به طور رایگان درمان می‌شوند و به خانواده‌های قربانیان این حادیه نیز رسیدگی لازم صورت خواهد گرفت.

پیش از این وزارت کشور افغانستان درباره رویداد بهسود گفته بود که درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح غیرمسئول صورت گرفته است.

«طارق آرین» سخنگوی وزارت کشور افغانستان در توییترش نوشته بود: این درگیری بین نیروهای امنیتی و افراد مسلح غیرمسئول که مانع فعالیت پلیس در این شهرستان می‌شدند، صورت گرفته است.

منابع محلی پیش‌ از این گفته بودند که غیرنظامیان در تجمعی اعتراض‌آمیز خواستار ترک حضور نیروهای کماندو از منطقه بودند و بزرگان محلی نیز قصد داشتند تا این موضوع را با گفت‌وگو حل کنند اما این اعتراض سبب خشم فرمانده پلیس وردک شد و فرمان تیراندازی به تظاهرات‌کنندگان را صادر کرد.

انتهای پیام/.